onsdag 5 januari 2011

Money

Ja hatar och älskar pengar. Älskar ju shopping o tycker om att jobba för att få pengar. MEN de kan också ställa till med mycket problem. Vi vill ju flytta och de är ju inget skoj o flytta o så har vi inte råd o betala hyran. Just nu har vi så vi klarar oss och vi tycker om o spara så vi kan köpa saker men nu har vi en dröm framför oss och de är verkligen en dröm men som de ser ut nu med min jobbfront så får vi nog tacka nej till erbjudandet och de känns surt så in i bomben. Ja har vissa krav med jobb pga "saker" som ja inte talar om här för ingen har med de o göra men vissa tror kanske att ja är bortskämd eller nåt. De är en kvinna på jobbet som säger jätte ofta till mig "Ne men du behöver väl inte jobba, du har väl en kille som är rik". Ne säger jag o blir lika irriterad varje gång. Ja tänker inte diskutera våran ekonomi med nån för de har ingen annan med o göra. Samma som ja frågar inte vad alla andra tjänar eller har för räkningar osv.

Jag är jätte osäker på om ja vill byta riktning igen eller inte. Jag älskar mitt jobb men känslan av o inte finnas gör att man tappar gnistan ganska mycket. Jag har sagt de förr o ja säger de tusen ggr igen. Man ska inte jobba med vänner. De finns vänner och arbetskamrater. Man kan vara vän med arbetskamrater men de blir lätt "konflikter och irritation" när man är vänner som hamnar på samma arbetsplats. Jag säger inte att jag osams med någon nu så missförstå mig inte.

Ja behöver mer jobb o de är de enda ja behöver engagera mig i just nu om vi ska kunna starta drömmen snart.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar