torsdag 7 oktober 2010

Övertalning


De är inte lätt att få en socker narkoman att inse att man måste ta bort kolhydrater om man vill gå ner i vikt o inte rör sig.

Idag funka inte min telefon när ja vakna så ja åkte till min mamma för att låna telefonen och ringa Telia. Vi åt lunch tillsammans som ja hade med mig GI style. Sen satt vi och prata GI och jag hjälpte henne skriva mat lista för en vecka så dom ska testa o se vad dom tycker.



Till lunch blev de tomat, kyckling, ananas, röd paprika och äpple. En klutt crème fraîche och lite peppar från kvarnen. Gott gott..

Mammas vän kom på fika så de snacka lite skit och vi hade de ganska trevligt..



Man blev lite sugen när man såg en favorit men jag tog inget och de är duktigt för den där kåken är full med godsaker överrallt.

Jonas kom hem först så han hade lagat mat och de såg förjävligt ut:D
Jag skratta bara åt de men Jonas va ursinnig.. De hade skurit sig i pannan så man såg bara kött bitar och sörja men jag hällde på ny soyagrädde och rörde massa så blev de ätbart sen.. Jätte gott med köttgryta och rivna morötter o rivna äpplen.. Mumma..



Nu är de Biggest loser sen ska vi nog gå en liten sväng men de blir nog inte så långt. Ser fram emot att lägga mig tidigt idag tror jag faktiskt. Denna kyla gör mig så himla trött. Och ja säger ju inte nej till att lägga mig hos denna sötnos ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar