lördag 19 februari 2011

Dag 3: Mina "ursäkter"

Ursäkterna är väl det vanliga. Födelsedagar, fredags mys, myskväll överhuvudtaget. 
"Men hon köper ju lite då kan ja med göra det." 
"Det va så gott jag tar lite till." 
Jag har inte direkt nåt mat eller godis beroende utan mitt problem är ju att ja äter för lite/sällan eller för mycket. Som vid tacokvällarna tex. 
"Orka göra lunch ja tar ett par käcke istället." 
Jag är väl ganska lat. 
Den största ursäkten kan va att man handlar hungrig, då köper man saker man ser på vägen som man kan bli sugen på eller färdchokladen hem i bilen. 
"De tar ju ett tag innan vi kommer hem och så tar de säkert en timme innan maten är klar, vi köper ett par stycksaker o delar på på hemvägen." 
Det är nog det vanligaste för oss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar